streda, septembra 06, 2006

Som študent na HØGSKOLEN I MOLDE

Ono sa to možno nezdá, ale ja tu oficiálne aj študujem. Teda v prvom rade som tu prišiel študovať.. Škola tu začína skôr ako u nás. Už v polovici augusta. Ofiaciálne otvorenie školského roka sa oslavuje skoro týždeň. A oslavujú profesori spolu so študentami. A nechýba ani barbeque na škole s rektorom a prorektorom univerzity.


Vyučovací proces je odlišný od toho, na aký som bol zvyknutý doma. Na hodinách sa viac diskutuje. Po prebratí určitej témy sa vytvoria skupinky, v kotrých sa diskutuje na aktuálne prebranú tému. A každý týždeň sa človek musí pripravovať na hodiny, odovzdávať cvičenia, materiály a príklady. Z jedného predmetu musím ešte aj semestrálku robiť. Tak je to celkom náročné.


Na jednom z kurzom preberáme dôsledky, výhody a nevýhody globalizácie a keďže sme väčšinou každý z inej krajiny, navzájom si vymieňame skúsenosti. Hneď prvý týždeň som sa stretol s profesorom, ktorý poznal Slovensko, minulý semester mal nejakú študentu z Banskej Bystrice. A ďaľší mesiac má ísť na nejakú medzinárodnú konferenciu, ktorá sa koná práve u nás. Tak sme sa tak rozprávali, že ako to u nás vyzerá, že máme podobnú prírodu, len nemáme more. Tak sa ma medzi rečou opýtal, že kde je krajšie. "Doma je najkrajšie" odpovedal som...


Navštevujem aj kurz nórštiny, je to v celku zaujímavé. Hlavne z toho pohľadu, že študujeme cudzí jazyk a všetko je vysvetlované v ďaľšom cudzom jazyku. Takže je to celkom sranda.


Žiadne komentáre: