utorok, septembra 05, 2006

Študenti z celého sveta

What´s your name? Where do you come from? What do you study? ... Tak takto sa to všetko začína.. Prvé kontakty s novými ľuďmi, nové kontakty. Keď poviem, že Slovakia, nie všetkým je jasné, čo a kde to vlastne je. Tí zdatnejší ma vedeli zaradiť k Českej republike, niektorí si to pletli so Slovinskom, niektorí zase dokonca poznali aj naše hlavné mesto. Čiže je to taký mix.. Niektorí vedia, iní nie... Ale najviac ma však prekvapila otázka, či je Slovensko v Európe.. ? Či nie kdesi v Afrike.. :-)

Takže nie sme v Afrike, sme v strednej Európe, vysvetľujem.. Zase na opačnej strane, stretol som sa aj s takými postrehmi, či náhodou nepochádzam z Francúzska, či Španielska.. Asi preto, že som týchto ľudí spoznal hneď na začiatku a najviac som sa s nimi stretával a všade sme spolu chodili a chodíme. Ale stalo sa mi aj niekoľko krát, že ma na ceste zastavili nóri s prosbou o pomoc, niečo nájsť a podobne.. Tých som sklamal, že nie som odtiľto.

Preto "oficiálny jazyk" sa stáva angličtina, ktorú aj nóri dobre ovládajú, pretože je to tu normálne, že sa človek dohodne po anglicky aj s malými deťmi, či študentami alebo aj so dospelými. Učia sa to v školách a hlavne z televízora, kde nepoznajú dabované filmy a všetko pozerajú v origináloch - po anglicky...

Tento semester nás prišlo približne 60 nových študentov zo zahraničia s približne 20 krajín sveta. Škola má veľmi dobré meno v oblasti Logistiky a manažmentu a aj kontakty so zahraničím, napriek tomu sú veľmi radi, že sme si vybrali práve túto univerzitu. Molde je malé mestečko, má okolo 24.000 obyvateľov a preto sa nás aj pýtajú, ako sme ich vlastne našli.. :-)


Na bunke sme šiesti a každý je z iného kúta sveta - Fabian - švajčiar, Sarah - belgičanka, Krister - nór (prvé 2 týždne tu býval Asaad z Maroka, ale našiel si privát, býval tu už druhý rok a chcel zmenu, potom tu chvíľu býval jeden senegálec, ale sa nás asi zľakol a ušiel.. však mal možno aj dôvod.. :0), ja - slovák a 2 čínanky - Helen a Stela a ešte Diane - jedna francúzka, ktorá oficiálne nebýva s nami, ale vo vedľajšej bunke s 5 nórmi, čo jej fakt nikto nezávidí a tak väčšinu času trávi u nás alebo so španielmi. Tých je tu asi najviac - 7 , podobne aj nemcov, ďalej 4 francúzi, ale aj 4 bratia česi, ktorých som stretol asi až po 2 týždňoch. Z ďaľších krajín spomeniem ešte Mexiko, Ukrajina, Rumunsko, Turecko, Senegal a atď... Zo Slovenska som tu však jediný, čo je má svoje výhody aj nevýhody.

Sranda je aj to, keď sa niekto z cudzincov snaží vysloviť moje priezvisko - väčšina totiž nepoznajú CH. A tak som buď Kabada, alebo najnovšie Šabada. Toto má veľký úspech, pretože to znie ako šalala.. A hlavne Fabiánovi sa to páči a inak ma ani nevolá. Nepomáha ani to, keď každému vysvetľujem, že správne je to Chabada...


Spolubývajúci : Fabian (Švajčiarsko) a Sarah (Belgicko).


Diane (Francúzsko) na balkóne.


Isa (Španielsko), ja a Sarah.

Bývalý spolubývajúci - Asaad (Maroko).

Kristian (Nórsko)

a španieli.



Žiadne komentáre: