nedeľa, augusta 27, 2006

Prvý deň v Molde...

09. august 2006 ( ONSDAG )

Ráno prišiel Chris, tak ako sme sa dohodli. Cesta do školy nám trvala okolo 45 minút. Ono sa to nezdá, ale škola je dosť ďaleko - 3 km. Ale ako som sa dozvedel, dá sa ísť aj busom, len je to dosť drahé. Alebo na bicykli, aspoň tak to tu väčšina študentov rieši. Tak to potom trvá približne 10-15 minút. Aj Chris že má bicykel, no taký bez bŕzd, poriadne mu to nebrzdí a dokonca raz sa aj s niekým zrazil. A to mu ešte aj bicykel chceli raz ukradnúť. No je otázne či bicykel, vlastne mu ukradli len zámku na bicykli, ktorou ho mal priviazaný. Ale inak sa tu skoro vôbec nekradne... :-)

V škole nás už čakala Torill a Hals (študijné a ubytovacie), takže začali vybavovačky okolo školy a ubytovania. Nakoniec som sa dozvedel, že izba v ktorej bývam, nie je moja a že dostanem inú. Ešte štastie, že som si nevybaloval všetky veci z kufra... ( čierny humor) :-) Cestou zo školy sme šli inou cestou, kde som si nemohol nevšimnúť tie 3 futbalové ihriská, okolo ktorých sme prechádzali. Jedno s umelou trávou, kde sa len tak hrali malé deti, jedno betónové a menší štadión s trávou. Už viem, ktorou cestou budem chodievať do školy. :-)

Potom, ako sme sa vrátili do školy som sa „preubytoval“ na 304. Je to jedna izba s predsieňou, kde je umývadlo a na druhej stene je skriňa. V izbe je veľký písací stôl, posteľ, stolička, kreslo a stolík. Na písacom stole je telefón, z ktorého sú volania do školy a vrámci internátov zadarmo. ( +4771195914 ). No a výhľad z okna mám priamo na more, ostrovčeky a hory... :-)

Potom sme sa vybrali na nákupy – rezne z domu už pomaly ale isto dochádzali.. Poukazoval mi niektoré obchody a trochu aj mesto. Bol veľmi ochotný všetko mi vysvetlil, čo som sa pýtal. Boli to celkom cenné informácie. Potraviny sú tu dosť drahé, vlastne všetko je tu oveľa drahšie. Napr. len taký chlieb tu stojí 20 – 25 NOK... Niektoré veci stoja viac nórskych korún ako našich, bez prerátavania na náš kurz...

Po návrate na internáty sme volali na letisko – a mali pre mňa veľmi dobrú správu. Moja batožina sa našla a práve priletela. :-) Pozreli sme bus a šli na letisko. Autobus stál 30 NOK a to len cesta tam, takže som za jeden deň prejazdil toľko, čo u nás za mesiac... Buď si aj ja kúpim bicykel alebo budem všade chodievať peši.

Večer som sa stretol s niektorými spolubývajúcimi a inými medzinárodnými študentami a začal nadväzovať nové kontakty a kamarátstva...

5 komentárov:

Fabian Frischherz povedal(a)...

hehe i can't understand anything, but nice try ;-)

Edu povedal(a)...

Hey! im Edu and i cant understand anything too hehe, but looks good!

SISI povedal(a)...

it's too hard to understand :)i'm helen^_^

Arnau povedal(a)...

I think its too hard to understand for me. I'm Arnau from Spain !

Michal povedal(a)...

Hi, everybody. How are you? I know, it 's too hard to understand for you.. But i can't understand Spanish and Chinese too :-))